Maria Verschijning

Op 6 juli 2012, 17:26, verscheen Maria tot mij, Spoor 13 Rotterdam Centraal.

Het moment

Het was de dag waarop ik om 2:05 wakker werd van een regenbui in huis na een hoosbui buiten en om 8:15 nogmaals door de buurman, die de lekkage ook ontdekte. Het was de dag van een Bossche Bol in Den Bosch met Bibliofuture oprichter Joost Heesels. Gegaard door te weinig slaap en zuurstofonttrekkende forensen, terug in Rotterdam, was ze daar.

Het werk

Voor de goede orde, het werk hoort vanaf 6 juli 2012, 17:26 bij mijn oeuvre. Ik heb het niet gemaakt dat heeft een mannetje gedaan met een betonknijper. Net zo min als dat Duchamp zijn Fountain zelf maakte, met het signeren onder de naam R. Mutt, eigende hij het zich toe, ik ga nog een stap verder, ik signeer niet, noch haal ik het uit het beton. ‘De Verschijning van Maria op Spoor 13‘ is een gevonden onderwerp en vrij toegankelijk.

Eén reactie

  1. Lekkage kwam door de weedplantage van de naaste buren in die dakgoot. Na dat probleem opgelost te hebben kwam dus Maria: van geestverruimend naar de Heilige Geest.

Geef een reactie

