Transitie Televisie

Ik had geen TV. Geen verrekijk. Geen kijkbuis.

Dit is mijn nieuwe TV. Net als ik, uit de jaren ’70. Ik had geen set, maar nu wel. Ik kan er naar kijken, maar ben niet zeker van dat ze werkt. Ik heb de TV gered van fijnstamping, vergruizing  en omsmeltening. Ik was niet de eerste. Ik weet toevallig dat deze TV al drie keer eerder is weggegooid: het maakt het ding er niet blijer op. Gelukkig is het 1 keer meer gered dan dat ze weggegooid is. Maar goed, nu ben ik verantwoordelijk. Nu ben ik degene, de uitverkorene, de genoemde, die haar moet reanimeren. Ze is het waard. Ze ziet er niet alleen goed uit, het is tevens een fijn stukje techniek, eens de kleinste tv-set verkrijgbaar. Haar merknaam is zoveel zeggend:  Universum.

– – –

Ik denk er nog steeds over om er een tft scherm achter het dunne glaasje te doen, achter het originele glas. De qualiteit van het glas is dusdanig dat een Alcohologram mogelijk is, iemand meer ideeën voor hergebruik? Nee, ik maak er geen lamp van.

John Bosma
Transition Television/Transitie Televisie 2008-2012

Geef een reactie

