Overklimbeveiligingsmateriaal

Gemaakt van versleten tandwielen. Want die zijn scherper.

Sinds de uitvoering van het project Fietskant 3, Pieter de Raadstraat, Rotterdam, maart 2011 ben ik al bezig met het verzamelen van tandwielen. Ze worden gebruikt voor de overklimbeveiliging. Hoe meer versleten, hoe scherper, hoe beter. Ik heb een aantal adresjes rondom de PdR waar ik ze haal. De meeste echter haal ik bij ProFietsen aan de Bergweg waar ik ook mijn Giant Cadex racefiets in onderhoud heb.

ProFietsen, wordt bestierd door 2 mannen. De een ziet er uit als een hersenchirurg en de andere als je eigen huisarts. Hun achtergrond ken ik (nog) niet. Ze gaan pas ’s middags om 13:30 open, nummer 1 vertelde: ‘ja het moet wel hobby blijven’. Liefhebbers dus, van racefietsen. Ander spullen hebben ze niet. Merken: Bianchi, Stork.

Bij hen haal ik de meeste tandwielen per keer, waar andere ongeveer 1 á 2 tandwielen hebben, hebben de jongens van ProFietsen er een plastic zak vol.  Gouden gasten. De Pegoretti van Wilfried de Jong is er ook in onderhoud, ook zijn zwaar mishandelde tandwielen krijgen straks een mooi plekje in de kroon op het hek.

Geef een reactie

